Summit One Vanderbilt

23 september 2023 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend was ik rond 6 uur wakker. Na geappt te hebben met het thuisfront werd ook Marlies wakker. Ik heb mijn Hardloopkleding aangetrokken en ben naar de gym op de 5de verdieping gegaan. Marlies ging zich ondertussen douchen. Na het hardlopen lekker een koffie en cappuccino meegenomen voor ons. Nadat ik gedoucht en opgetut was, zijn we de stad ingegaan. Richting het observatiepunt van Summit One Vanderbilt. Eerst een lekker ontbijtje gescoord bij Pret A Manger. Allebei een lekkere yoghurt. Daarna ging het verder. We kwamen op 5th Avenue bij Victoria Secret langs en moesten daar uiteraard even naar binnen. Helaas werkte Shakira er niet meer die mij vier jaar geleden zo fantastisch heeft geholpen en moesten we het doen met haar collega's. Aangezien we om 11.30 uur bij SUMMIT moesten zijn, konden we niet al te uitgebreid winkelen en liet Marlies haar aankopen achteruit leggen. We zouden later terugkeren want ik had ook wat leuks gezien. Op naar SUMMIT dus. Achteraan sluiten in de rij. We kregen een polsbandje voor het tijdsslot van 11.30 uur. Toen we aan de beurt waren, moesten we de tickets laten zie en mochten we naar binnen. Door de security, polsbandje laten scannen, nog een keer de tickets laten zien en toen mochten we door naar de lift. Het ging met een vliegende vaart omhoog. Dat voelde je je goed in je oren. We kwamen in een spiegelzaal terecht. Wat een grappig effect. We hadden hier al een prachtig uitzicht over de stad. Prachtig. Vervolgens naar een zaal waar zilveren wolken op de grond lagen. Erg kunstzinnig. Daarna naar een zaal waar ontzettend veel zilveren ballen zweefden en voor veel plezier zorgden. Het was net een ballenbak voor volwassenen. Vanuit elke zaal een prachtig uitzicht over de stad. Uiteindelijk belandden we op het dakterras. Ontzettend leuk. Daarna ging het weer naar beneden. In dit pand zit ook het Grand Central Station. Wat prachtig om te zien. Mooie foto's gemaakt en een lekkere bagel met creamcheese gegeten. Kopje koffie en thee erbij, helemaal prima. Toen met een kleine omweg weer naar Victoria Secret. De service liet wel wat te wensen over, maar Marlies en ik zijn toch toegelaten tot het legioen Angels. We zijn beide goed geslaagd. Nog even bij de Dyson winkel naar binnen gewipt en toen richting Central Prak. Daar wilden we wel eens kijken. We werden aangesproken door twee mannen die ons van alles wilden verkopen. Een ritje in een paardenkoets door het park of met de fietstaxi. Toen ik vroeg hoe lang dat dan duurde was het antwoord: 30 tot 45 minuten. Te kort antwoordde ik. Wij willen langer. Minstens twee uur. Hij had een ritje van 2,5 uur voor $685,-. Ik gierde het uit. Echt niet riepen wij. Voor $35,- huur je al voor 3 uur een fiets. Voor het geld dat jij vraagt kan ik een triljoen fietsen huren zei ik. Hij gevat: wat wil je met triljoen fietsen doen? Whahahaha. Hij deed nog een voorstel. Twee uur fietstaxi voor $200,- per persoon. We zijn slap van het lachen verder gelopen. Geen haar op ons hoofd die daar aan denkt. We bedachten toen dat we wel naar de Dr. Martens Store wilden. Daar aangekomen wilden ze niets verdienen, dus zijn we maar weer gauw verder gegaan. Inmiddels hadden we best wel trek gekregen. Het was nog vroeg, ongeveer kwart over vier, maar daar lieten we ons niet door tegen houden. Na een glas Apple cider en een heerlijke hamburger met frietjes, konden we er weer tegen. Via het Rockefeller Center terug naar Times Square met als doel de M&M's winkel. We konden het niet laten om nog even de Levi's store in te gaan. Marlies wist direct wat ze wilde en had al snel twee leuke broeken te pakken. Ik zag een leuke mintgroene baggy broek die ik wel wilde proberen. We werden geholpen door een leuke hij/zij verkoopster. Geen idee hoe ze heette, maar we hebben haar spontaan Shakira gedoopt. Helaas was de ene maat mij te groot en een maatje kleiner (OMG you're so skinny! 🤣) net te klein. Ze gaf zich niet gewonnen en liet me andere broeken zien. Mijn keuze viel op een baggy jeans en een met een rechte pijp. Helaas was de baggy te kort en die met de rechte pijp te klein. Haar collega bij de pashokjes ging ook zijn best voor mij doen en liet ook broeken aanrukken. Wat heb ik gelachen. Een baggy met zoveel gaten in de voorkant dat het beetje stof wat er nog aan zat duur betaald werd. Het zag eruit of ik in een gevecht had gezeten. Gauw terug gegeven. Daarna één die zo'n hoge taille had dat ik geen T-shirt meer aan hoefde. Modelletje zit wel lekker, maar knelt een beetje onder de oksels. Onze 'Shakira' vond het wel leuk staan. Ik niet... Uiteindelijk kwam er een mooie broek die perfect paste. De verkoper bij de pashokjes helemaal blij. Nu kon hij vanacht rustig slapen. Ik had ook nog een leuke trui gezien en belandde uiteindelijk in een maat S. (Onze 'Shakira' weer: OMG you're so skinny!) Deze heb ik zelf maar uit de stapel getrokken want hun werkwijze was super omslachtig. Label van het artikel scannen, opzoeken in een soort telefoon en collega oproepen om te komen brengen. Ik was drie keer sneller. Ze hebben daar heerlijk om mij gelachen. Al met al beide prima geslaagd. Op naar de M&M's winkel. Dure merchandise en de M&M's ook verschrikkelijk duur. We hebben het mooi gelaten voor wat het was. Lekker terug naar het hotel. Morgen voorspellen ze veel regen. We hopen dat we tussen de buien door nog wat meer kunnen winkelen. Vanaf zondag gaan we weer de toerist uithangen, want we hebben nog wel het één en ander te bekijken. We houden jullie uiteraard weer op de hoogte!

1. Gerard en anna:
    Geweldig
  2. Ita:
    23 september 2023
    Wat weer bijzondere belevenissen zeg😂
    Jullie genieten volop erén zoals ik het nu lees komen jullie met een extra koffer weer terug in Nederland, er worden volop leuke dingen gescoord!😊
  3. Gea:
    23 september 2023
    Lekker shoppen, dat doen jullie goed. Ik heb nu de foto's ook kunnen bekijken,want gisteren kreeg ik steeds een foutmelding. Prachtig allemaal, en ik wordt er wel enthousiast van. Misschien kan ik André ook nog meekrijgen. Veel plezier vandaag lieve meiden en tot morgen
    Groetjes Gea
  4. Kirsten Vegt:
    23 september 2023
    Wat weer een heerlijk verhaal. Ik kan me precies voorstellen hoe dat met jou gegaan is daar met Shakira 😄
  5. Janneke:
    23 september 2023
    Weer veel gedaan zo te lezen . Kan het nog wel mee terug of moet er een extra vliegtuig mee🙃 nog veel fun 👋
  6. Sandy:
    23 september 2023
    🤣ik zie jullie al voor me. Geweldig!
  7. Monique:
    23 september 2023
    Gezellig dames, jullie hebben het erg naar de zin als ik het zo lees!
  8. Marga Oolders:
    🤣 geweldig!!!
  9. Erik:
    23 september 2023
    Nou geen fietstaxi genomen..whhahaha..weer genoeg meegemaakt lees.ik..