Een natte dag

24 september 2023 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend in alle rust opgestaan en ons klaar gemaakt voor de dag. Het regende al licht. Even de televisie aan om het ochtendprogramma te kijken. Het ging alleen maar over de tropische storm Orphelia. Bijzonder om te zien dat er aan zoiets een hele ochtend/dag besteed wordt. Om de zoveel minuten reporters die vanuit de 'getroffen' gebieden verslag doen van de situatie daar. De storm draait al voor New York af naar zee, maar we krijgen er wel flink regen van. Rond een uur of 09.30 uur regende het ook al flink. We lieten ons er echter niet door tegen houden. Na een korte studie waar het goed ontbijten was, kwamen we uit bij Astro. Twee minuten wandelen vanaf ons hotel. Het was daar zo druk dat we in de rij moesten wachten op een tafeltje. Gelukkig waren er maar twee wachtenden voor ons. Het duurde dan ook niet lang of we hadden een tafeltje. Wat een uitgebreide kaart!! We konden bijna niet kiezen. Marlies ging voor een omelet met tomaat en ui. Ze kreeg er gebakken aardappelen en toast bij. Ik ging voor een California Benedict. Twee gepocheerde eieren met avocado en krokant uitgebakken bacon op geroosterd bruinbrood. Geserveerd op vrolijke mepalbordjes. Ook ons drinken werd geserveerd in plastic glazen. Wat was ons eten lekker en de bediening super vriendelijk. Wij zijn fan en komen daar zeker terug. Daarna door de regen naar de slijterij om een lekker flesje voor het thuisfront te kopen. Verlaat verjaardagscadeau voor Niko van Marlies. Terug naar het hotel zodat we uiteindelijk met lege handen ons dagje shoppen konden beginnen. We wilden graag beginnen bij Macy's. In principe prima te lopen, maar niet als het met bakken uit de lucht komt. We kozen er dan ook voor om met de metro die kant op te gaan. Het was even puzzelen, maar met een beetje hulp kwamen we er prima uit. Op naar de Macy's. Tjonge, wat een enorm warenhuis. Je wist niet waar je kijken moest. Op één van de verdiepingen viel mijn oog op een prachtig donkergroen truitje van Karl Lagerfeld. Deze gepast en goed bevonden. Er was VIP sale waar ook Ik van mocht profiteren. Dus het truitje ging met 30% korting in de tas. Ondertussen waren we goed dorstig geworden. Op naar de Starbucks. Na een lekker drankje op naar de volgende winkel. Ook daar zijn we goed geslaagd. Het bleef maar regenen en soms kwam het zo hard naar beneden zetten dat we, zelfs met de paraplu op, gingen schuilen. Ondertussen waren we op Times Square beland. Een dame predicte enthousiast het woord van onze lieve heer. Bijgestaan door twee heren. De ene filmde en zette haar woorden kracht bij door te herhalen wat zij zei. De andere zwaaide met een geel bord met daarop geschreven Jezus saves. De dame bleef maar prediken. Ze vergat bijna tussendoor te ademen. Toen het op een gegeven moment minder hard begon te regenen zijn we verder gegaan. We hoorden haar nog zeggen: I forgive you. Nou, gelukkig maar, zeiden we. 🤣 Een stukje verder kreeg Marlies spontaan een leuk compliment van een man die kaartjes verkocht voor de hop on hop off bus. Hij vond haar haar zo mooi. I like your haircut. Hoe Leuk is dat! Het begon weer flink te storten dus wij bij de Hershey's Chocolate World naar binnen. We kregen meteen een lekker chocolaatje in de handen gedrukt en een zakje voor onze natte paraplu. We hebben daar eens goed rond gekeken en lekkere chocolaatjes gekocht. Ook hebben we ons laten verleiden om een pakje Reese's potato chips in een chocolade cup te kopen. Deze hadden we als toetje na het eten bedacht. Inmiddels waren we wel klaar met de regen en zijn we terug gegaan naar het hotel. Snel nog even eten gehaald bij Café 53 en heerlijk 'thuis' opgegeten. Daarna dus de Reese's potato chips big cup proberen. Chips met chocolade vind ik wel een ultieme combinatie. Dit was echter voor mij niet zo'n succes. Marlies daarentegen vond het prima weg te werken. Had zij even geluk 😉 Nu moe maar voldaan in de ruststand. Plannen maken voor de komende dagen. De fietsen voor woensdag zijn al gereserveerd. We willen dan een leuke fietstocht door Central Park gaan maken. Verder hebben we nog twee dagen aan sightseeing in de planning. Of we dat morgen en maandag gaan doen of maandag en dinsdag, laten we nog even van het weer afhangen. Eén dag nattigheid is wat ons betreft meer dan genoeg.

1. Marielle:
    24 september 2023
    Blijft een bijzondere stad he. Inmiddels 2x geweest maar new york blijft verbazen 🤗
  2. Monique:
    24 september 2023
    Gelukkig dat jullie je dan goed kunnen vermaken met zo'n regendag 😘
  3. Gerard en anna:
    24 september 2023
    Weer super dames geniet er maar van hoor nog heel veel plezier
  4. Ita:
    24 september 2023
    Wat een heerlijke blog weer! Heb soms een gevoel dat ik met jullie meereis ( zit op je schouder🤭en kijk mee😂😂)wat een leuke activiteiten doen jullie samen ondanks de regen.😘
  5. Gea:
    24 september 2023
    Ik lees de blog bij mijn ontbijt. In vergelijking met jullie ontbijt stelt het niets voor. Een bruin broodje met hagelslag en een volkoren cracker met kaas 🤣
    Een fijne dag samen en hopelijk zonder regen. Maak er een mooie dag van 😘
  6. Marga Oolders:
    24 september 2023
    Weer een super leuk verhaal!!!! 👍🏻
  7. Alma:
    24 september 2023
    Ondanks de regen een prachtige dag gehad zo te lezen en nog veel meer moois to come