Op naar de Walmart

25 september 2023 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend waren we iets later wakker dan de afgelopen dagen. We raken volgens mij al een beetje gewend aan de Amerikaanse tijd. Ik ben de dag weer sportief begonnen en heb na het hardlopen koffie, cappuccino en ontbijt meegenomen. Marlies was al gedoucht en klaar. Nu ik nog. Ik had gisteravond al uitgezocht hoe we vanaf ons hotel bij de Walmart moesten komen en hoe we de bus moesten betalen. Dit kon gewoon met onze metrocard. Mooi! We stonden keurig op tijd bij de bushalte van lijn M104. De bus was keurig op tijd en de buschauffeur vertelde ons dat onze overstap op Port Authority Bus Terminal haar laatste stop was. Daar aangekomen op zoek naar bus 320. Met mijn logica dacht ik dat we dan ook naar gate 320 moesten. Gelukkig was er een aardige medewerker die ons aansprak en liet zien dat we bij gate 204 moesten zijn. Helaas mochten we niet met de bus mee. Onze metrocard gold alleen binnen New York en wij gingen nu daar buiten. We waren niet de enige. Een Zwitsers stel werd ook weggestuurd om een kaartje te kopen. Aangekomen bij de ticketmachines zagen we dat zij geholpen werden door een aardige dame. We vroegen hun waar zij naar toe gingen. De Walmart! Ik vroeg ze of ze ons konden helpen met kaartjes omdat die mevrouw het net bij hun had voorgedaan. Geen enkel probleem. Dat was fijn. Kaartjes geregeld. We moesten echter nu wel een andere buslijn hebben en overstappen. Nou voorruit. In bus 127 en dan overstappen op bus 85. Echter moesten we voor bus 85 ook weer een kaartje kopen. Bij de overstap was dat niet mogelijk. Gelukkig kun je ook contant betalen, maar dan moet je dat wel op zak hebben. Laat dat nu niet het geval zijn 🤣. Aan de andere kant van de kruising zag ik ATM knipperen. Ik had zeven minuten. Snel naar de overkant, 20 dollar gepind en weer terug. Daar kwam de bus. Twee kaartjes kosten 6 dollar 40 en hij kon niet wisselen. En nu dan? Vroeg ik. Hij keek mij aan en ik hem. Ik vroeg nog een keer wat er nu moest gebeuren. Loop maar door kreeg ik als antwoord. Mooi werk! De Zwitser hadden ook niet gepast en mochten voor 5 dollar meereizen. Wat hadden we een pret met elkaar. Aangekomen bij de Walmart hebben we afscheid genomen. Gauw naar binnen want het bleef maar miezeren. We hebben daar mooi wat tijd verdreven. Leuk om te zien wat er allemaal te koop is en hoe groot sommige verpakkingen wel niet zijn. We wilden niet weer zwartrijden, dus geprobeerd om de 20 dollar te wisselen voor kleinere coupures. De dame van de klantenservice vond echter dat we maar iets moesten kopen. Erg vriendelijk was ze niet. Snel een KitKat gekocht en weer op naar de bus. Bij de bushalte aangekomen werden we meteen geholpen door twee aardige heren die in hun app keken wanneer onze bus kwam. Het straalt natuurlijk  van ons af dat we toeristen zijn en de behulpzaamheid is hartverwarmend. Ook hebben we vandaag een paar keer gehoord dat ze ons accent zo mooi vinden. Er werd een paar keer goed geraden waar we vandaan kwamen. Helaas had de bus vertraging waardoor we toch natter werden dan we wilden. Uiteindelijk een kwartier te laat, kwam daar toch onze bus, lijn 320. Ik kon gepast betalen en maakte onze vrolijke buschauffeur blij. We hoefden niet over te stappen en werden ondertussen weer lekker warm. We hadden zin gekregen in cheesecake en gingen dan ook op naar Junior's restaurant en bakery. We werden geholpen door Thalia die ons uitlegde welke soorten cheesecake ze allemaal hadden. De keus was snel gemaakt. We gingen beide voor een strawberry cheesecake. Tjonge!! Wat een joekel!! We hebben ons kranig geweerd. Marlies kreeg het maar net op en ik moest nadat ik over de helft was, de handdoek in de ring gooien. Of we dit mee wilden in een doosje. We hebben bedankt. Daarna via de winkels op 5th Avenue weer naar ons hotel. Snel naar binnen bij Café 53 voor een salade voor Marlies en een broodje voor mij. Inmiddels regende het weer flink en waren we er klaar mee. We wilden nog maar een ding: warm en droog zitten. We hopen dat het morgen qua regen beter gaat. Ze voorspellen buien. Dat is al beter dan gisteren en vandaag want we hebben geen droog moment gehad.

1. Gerard en anna:
    25 september 2023
    Wat jammer van het weer maar gelukkig veel plezier
  2. Kirsten Vegt:
    25 september 2023
    Ik hoor ook altijd in de USA dat ze mijn accent zo leuk vinden ☺️. Meestal denken ze dat ik uit Duitsland kom (ik reken het goed 🙈).
  3. Ita:
    25 september 2023
    Die cheesecake neem je volgende gewoon mee voor mij🤣
    Heerlijke verhalen waar ik wel trek van krijg! Veel
    plezier hebben deze dames wel.