Wat een dag!

22 september 2023 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend werden we om 07.30 uur wakker. Snel uit bed om te douchen, te tutten en op pad te gaan. We namen lijn E van de metro richting World Trade Center om bij 34 St Penn Station uit te stappen. Na 13 minuten lopen waren we bij de Highline. Een prachtige wandelroute langs een oude, verhoogde, spoorlijn. Je loopt lekker in het groen en komt onderweg langs kunstwerken. Daarna zijn we naar Little Island gegaan. Een prachtig park aan de Hudson rivier, gebouwd op een soort betonnen trechters. Nadat we wat gedronken hadden zijn we aan de wandel gegaan. Bij het uitzichtpunt zagen we het One World observatory en het Vrijheidsbeeld in de verte. Prachtig. Daarna ging het richting Bleecker Street voor een bezoek aan The Magnolia Bakery. Daar kozen we ieder een heerlijke cupcake als lunch. Heel dichtbij was een parkje waar we even lekker konden zitten en genieten van het lekkers. In een leuk souvenirwinkeltje hebben we ieders nog iets leuks gekocht. Daarna uiteraard even kijken of Carry Bradshaw ook thuis was in haar appartement op Perry Street. Wat een prachtige straat en wat een rust in dit deel van New York. We kwamen langs een ijswinkel genaamd Van Leeuwen. Daar hebben we een lekker pumpkin cheesecake ijsje gekocht. Nou, ijsje? Er werd een flinke bol in een bakje geschept. We kregen wel waar voor onze 7 dollar 66. We vervolgden onze weg weer naar boven, richting Meatpacking district en Chelsea Market. Voordat we echter de overdekte markt gingen bezoeken, hebben we een heerlijke pumpkin spiced whiskey barrel-aged iced latte gedronken bij de Starbucks Reserve Roastery. Uiteraard met een toef slagroom. Heerlijk! Daarna dus naar Chelsea Market. Wat ontzettend leuk om al die winkeltjes te zien. Niet alleen eettentjes, maar ook leuke prullaria winkeltjes. Daarna via 8th Avenue en W 29th street naar het Empire State building. Wat een enorm hoog gebouw. Om het gebouw heen gelopen richting Bryant Park. Daar was het gezellig druk. We zagen dat er een concert gegeven zou worden, maar dat duurde nog wel even. Ze waren druk aan het opbouwen. Daar wilden we niet op wachten. We gingen verder. Richting Times Square. Daar hebben we onszelf getrakteerd op een prachtige blijvende herinnering. 😍 Op Times Square keken we onze ogen uit. Het begon al een beetje te schemeren dus alle reclameborden met hun felle en heldere kleuren waren niet te missen. Zaterdag voorspellen ze regen, dus een perfecte dag om daar eens te gaan winkelen. Inmiddels waren we super dicht bij ons hotel en zijn we naar Café 53 gelopen om daar ons avondeten te kopen. Dit hebben we lekker met de voetjes omhoog op onze kamer opgegeten. Heerlijk! We hebben ruim 20.000 stappen gezet en 18,5 kilometer gesjouwd. Nu lekker slapen om morgen weer met nieuwe energie op stap te gaan. Het beloofd weer een zonnige dag te worden dus willen we graag naar SUMMIT One Vanderbilt observatiedek.

1. Janneke:
    Fijne dag morgen ☀️
  2. Gea:
    22 september 2023
    Leuke foto's! Jullie hebben een goede cupcake smaak, deze zien er heerlijk uit.
    Het is weer ontzettend leuk om mee te lezen en een klein beetje mee te genieten van de reis.
    Groetjes Gea
  3. Marga Oolders:
    22 september 2023
    Super, klinkt allemaal erg geweldig!!
  4. Gerard en anna:
    22 september 2023
    Geweldig morgen weer een fijne dag gewenst
  5. Alma:
    22 september 2023
    Ziet er geweldig uit en jullie genieten volop zo te zien. Geniet van jullie verhalen en foto's. Veel plezier!
  6. Marjolein:
    Leuk
    Veel plezier.
  7. Erik:
    22 september 2023
    Weer geweldig om te lezen...zo te lezen en aan de foto's te zien vermaken jullie wel..heerlijk genieten..fijne dag morgen..