Onderweg naar Washington DC

6 september 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanochtend ging de wekker een uurtje eerder want om 10.00 uur konden we onze huurauto ophalen. Al voor 10.00 uur waren we aanwezig en om 10.00 reden we met onze witte Chevrolet Impala de parkeergarage uit. Op aanwijzingen van onze navigatie zaten we binnen de kortste keren op de highway richting het gebied van de Amish. We hadden twee bezienswaardigheden in onze navigatie gezet en bij aankomst bleek dit om zeer toeristische 'attracties' te gaan. Wij zagen ze liever 'in het wild' en hebben dus onze reis richting Washington DC vervolgd en werden rijkelijk beloond met paard en wagens, gezinnen in hun typische klederdracht en waslijnen vol was waarvan je meteen kon zien dat daar Amish wonen. Niet alleen dat gebied is prachtig ook de reis er naar toe en richting Washington DC was super. De snelweg is natuurlijk niets aan, maar als je een stadje binnenkomt en je ziet al die huizen met hun strak gemaaide gazons, prachtig! Het leek wel of afgelopen weekend nationale grasmaaidag was geweest, want bij iedereen lag het gazon er strak bij. Zelfs bij de wat meer vervallen huizen. Je kunt hier goed zien wie wat meer te besteden heeft en wie niet. De reis ging voorspoedig en rond 17.00 uur kwamen we aan in ons hotel. En wat voor één. Prachtig! Kleine kamer, maar voorzien van alle gemakken. Het doet zelfs luxe aan. Niko is de auto gaan parkeren in een garage verderop en ik ben de boel maar eens gaan verkennen. Bleek in deze hut ook nog eens een rooftop bar, een diner en een whiskey bar te zitten. Ik wist voldoende, vanavond gaan wij de deur niet uit! Na een drankje op het dak, een heerlijke maaltijd in de diner en een borrel in de Whiskeybar, liggen we nu moe maar voldaan in ons nestje. Morgen gaan we de stad in en laten we ons verrassen. Eén ding weten we al wel, Washington DC is een stuk relaxter dan New York. Ons kennende gaan we dat net even wat leuker vinden dan de hectiek van New York. Of dat echt zo is, laten we jullie morgen weten.

1. Anneke:
    6 september 2019
    Mooi even bij de Amish een quilt scoren 😀 daar komt het quilten vandaan😘😘
  2. Jeanet hof:
    6 september 2019
    wat super leuk om jullie te volgen en jullie verhalen te lezen . heel veel plezier
  3. Wilma:
    6 september 2019
    Jou eerste indruk van Washington was ook wat wij ervan vonden lekker relaxt. Wij vonden het een mooie stad met veel om te zien. Heel veel plezier.
  4. Annelies:
    6 september 2019
    Ik heb de quilts gezien hoor. Erg mooi.