Van Miami naar Düsseldorf

21 september 2019 - Miami Springs, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend om 08.00 ging de wekker. We hadden gisteravond de koffers alvast een beetje gereorganiseerd, maar nu moesten we natuurlijk even kijken of het echt wel goed kwam. Alle souvenirs goed verpakt in de koffers, de belangrijke papieren weer in de handtas en wat warmere kleren in de handbagage zodat we niet blauw aanlopen in het vliegtuig en bij thuiskomst. Het ging lekker vlot. We wisten niet zo goed waar we zin hadden om te eten en liepen alvast maar richting de zaak waar ik nog naar toe wilde op onze laatste dag. We kwamen uit bij Le Sandwicherie. Een ontzettend leuk zaakje waar je alleen maar buiten kunt zitten en waar ze broodjes maken waar je u tegen zegt. Onvoorstelbaar. Heerlijk! We hebben het ons goed laten smaken. We waren echter nog steeds te vroeg en moesten dus wat tijd doden. Op ons wandelingetje kwamen we langs een kattencafé. Super leuk. In een aparte ruimte die ontzettend leuk was ingericht zaten een heleboel katten die geadopteerd kunnen worden. Je kon ze door het glas bekijken of tegen betaling van $10 mocht je 30 minuten met ze kroelen. Dit bedrag kwam dan geheel ten goede van de katten. Dit hebben we niet gedaan, maar bij het betalen van onze limonade hebben we ruim fooi gegeven. Daarna was het eindelijk zover. Mijn lang gekoesterde wens ging in vervulling. Ik weet niet of jullie, jaren geleden, ooit wel eens naar Miami Ink hebben gekeken? Ik wel en ik was groot fan. Wat een prachtige tatoeages maken deze mannen. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Ik nam mij voor dat als ik ooit in Miami zou komen, ik een tattoo van hun wilde. Ik had echter nooit durven dromen dat deze wens ook daadwerkelijk uit zou komen. Wat helemaal te gek was, Miami Ink zat nog geen 7 minuten wandelen bij ons hotel vandaan. Fantastisch!! Dinsdagavond zijn we heen gegaan om te vragen of ik vrijdagochtend een tatoeage kon krijgen. Geen enkel probleem, ze hadden geen afspraken voor die dag. Dus toen heel hard nadenken wat voor tattoo ik precies wilde en waar. Ik wilde weer één die voor mij speciaal is. Op een plaats die voor mij en mijn omgeving acceptabel is. Het is gelukt. Ik heb een prachtige tattoo in de vorm van een hart met het silhouet van een kat erin en prachtige bloemen aan de binnenkant van mijn linker enkel. Het ontwerp doet onze lieve Jet ontzettend veel eer aan. Ik ben er zo super blij mee! Helaas waren de kopstukken van Miami Ink niet aanwezig, maar dat maakte de beleving er niet minder om. Inmiddels zijn we al een mooi poosje op het vliegveld. De auto is al ingeleverd, we zijn ingecheckt, de koffers ook al en wachten we totdat we het vliegtuig in mogen. Weer terug naar huis.... Amerika wat was je fantastisch!!

1. Carina:
    21 september 2019
    Wat een mooie tattoo. Jet glimt vast van trots😽
  2. Margit:
    21 september 2019
    Je weet ik ben niet van de tattoos maaaaaar deze is echt mooi, fijn, subtiel en heel bijzonder. Prachtig dat jij nu deze droom hebt laten uitkomen en een blijvende herinnering aan jullie schitterende vakantie! Ik zal jouw reisverslag missen...... kun je niet straks een blog schrijven: De belevenissen van Annelies B.! Je maakt genoeg mee... 😉 Welkom thuis lieverds! Dank jullie wel dat we mochten meereizen! Tot gauw 😘
  3. Ita:
    21 september 2019
    Wat een prachtige tatoeage! Zelf hou ik er helemaal niet van maar deze is mooi en bescheiden!
    Het zit er weerop.....niet leuk.... zal de verhalen missen zo s’ochtends bij het ontbijt. Maar wel weer fijn dat jullie weer naar huis gaan, toch is het weer dit weekend lekker van temperatuur dus het vakantiegevoel kunnen jullie nog even vasthouden!
    Binnenkort gauw eens bijkletsen en je tatoeage bewonderen.
    Ik wens jullie een veilige vlucht en geniet. Dikke knuf voor jullie twee.
  4. Claudia:
    21 september 2019
    Ik zal je verhalen missen ‘s ochtends bij mijn ontbijtje. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad. En met een blijvende herinnering aan Miami op je enkel! Goeie reis naar huis!
  5. Sithonia:
    21 september 2019
    Erg genoten van jullie reisverhalen 👍
    Heb zelf ook weer nieuwe ideeën opgedaan 😉
    Nu lekker nagenieten van jullie fantastische reis!
    Groetjes Sithoon 😘
  6. Janneke:
    23 september 2019
    Fijn om zo jullie reis te ervaren binnenkort gauw bij kletsen. Fijn dat jullie er weer zijn 😚 prachtige tattoo 👍