Miami dag 2

18 september 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Na bijna een gat in de dag te hebben geslapen, hebben we een heerlijke brunch gehad bij hotel Leslie op Ocean Drive. Onze ober heette Julio. Een wat oudere heer die, denk ik, uit Mexico kwam. Hij vroeg of we ook ijswater wilden en gezien de temperatuur leek ons dat een goed idee. Ook bestelden we er meteen een kop koffie bij. Het duurde niet lang of Julio kwam met onze bestelling. Hij zette keurig mijn koffie en water op tafel. Toen hij Niko zijn koffie op tafel zette hield hij zijn dienblad met het glas ijswater niet goed in de gaten en deze viel dan ook over de tafel heen. Ik kreeg de helft van het water keurig in de schoot geworpen. Niko kon nog net zijn kop koffie grijpen om te voorkomen dat hij deze in de schoot geworpen kreeg. Zo, wij waren meteen goed wakker. Julio zijn collega's kwamen als een goed geoliede machine meteen de boel opruimen, drogen en de tafel weer dekken. Ondertussen hadden wij een andere tafel toegewezen gekregen. Ik moest er hartelijk om lachen. Best verfrissend zo'n koude en natte start van de dag. We hadden een heerlijk ontbijt met french toast (wentelteefjes, maar dan net even anders), eieren en vers fruit. Heerlijk! Julio vertelde dat ze ook heerlijke lunch en avondeten hadden. Hij zou zijn best doen om dan geen water te morsen. Dat vonden we wel een beetje teleurstellend zeiden we tegen hem. Hij kon er smakelijk om lachen. Na dit heerlijke en enerverende ontbijt hebben we de auto laten komen en zijn naar Mike's Cigars gereden. Daar heeft Niko in de snoepwinkel drie kistjes sigaren uitgezocht en de bestelling van zijn rookmaatje Edwin opgehaald. We werden hartelijk ontvangen door Natalie, een medewerkster van Mike's. Wat een ontzettende leuke dame. Ze gaf ons veel tips wat we hier nog allemaal kunnen doen en zien. We kregen een knuffel bij het afscheid. Daarna zijn we doorgereden naar het Wynwood district. Daar hebben ze prachtige muurschilderingen/graffiti en dat scheen nogal de moeite waard te zijn. Nou, dat was niet gelogen. Prachtig! Het was alleen te warm om ook nog in de wijk op ontdekkingstocht te gaan dus we hebben het gelaten bij het park. Echt erg mooi. Daarna stond cheesecake eten bij de Cheesecake Factory op het programma. Ik heb maar niet gekeken naar de kcal. die achter de vele soorten stonden. Je durft anders geen stuk meer te eten. Ik had met witte chocolade en frambozen en Niko met banaan. Heerlijk! Het sloeg erin als een bom en ik moest helaas een stukje laten staan. Het ging er echt niet meer in. Daarna zijn we weer richting ons hotel gereden. Onze navigatie leidde ons over de expressbaan. Kosten, hopen we, $6. Het ging super snel want het meeste verkeer ging over de gewone baan en hier ontstond al gauw een opstopping. Wij konden heerlijk doorrijden. Via Miami Beach weer naar South Beach en het laatste stuk nog even cruisen over Ocean Drive. Mensjes kijken. 😁 Vanavond hoefden we niet ver te lopen voor ons eten. Het Taco restaurant had Taco Tuesdag (Taco dinsdag). Eén bepaalde taco voor $3 en de klassieke Margaritha voor $5. Kom maar door! Heerlijk gegeten en zo weer 'thuis'. We hebben een heerlijke dag gehad, maar het lampje is nu wel uit. Maar eens kijken wat ons morgen brengt. 👋