Camagüey

18 januari 2023 - Camagüey, Cuba

Vanochtend na het ontbijt de wandelschoenen weer aan om Camagüey te ontdekken. Wat is dit weer een heel andere stad dan Santiago. Prachtige gebouwen, mooie pleintjes en veel bronzen beelden verspreid door de stad. Ook hier echter afgewisseld met slecht onderhouden huizen waar 's avonds toch echt licht brand. We zien hier lange rijen bij de geldautomaat en ook lange rijen bij de winkels. Deze winkels verkopen maar een paar producten en iedereen wil deze graag hebben. Er zit dus niets anders op dan in de rij te gaan staan. Nog steeds bijzonder om te zien. Niko had op TripAdvisor de tip gelezen om naar Plaza de Carmen te gaan. Daar is het atelier van een zeer beroemde Cubaanse kunstenares, Martha Jimenez Perez. http://martha-jimenez.com/ Zij maakt onder andere beelden, schilderijen en zeefdrukken. Ze gebruikt prachtige kleuren en een terugkerend thema is de vrouw. Wat we uit het verhaal van haar galerijhoudster begrepen ook over de rechten van de vrouw. Ze exposeert over de hele wereld en een aantal musea hebben beelden van haar in vaste bruikleen. Het was echt prachtig om te zien. Daarna zijn we verder gewandeld. Over de boulevard (winkelstraat) richting het volgende pleintje met kerk. Op een gegeven moment hadden we alles wel zo'n beetje gezien. Toen maar eens op zoek naar een WiFi punt. Bleken we daar echt bijna onder te staan. Wij het hotel binnen of ze internet kaartjes verkochten. De dame achter de balie sprak Duits en verkocht ons er drie voor 30 Pesos. Zo goedkoop waren ze in 2017 niet. Nu hebben we voor 3 uur internet. Zodra je weer uitlogt, stopt de teller. Het is ook nog best snel. Ze kwam vervolgens vragen of we ook wat te drinken wilden. Nou, lekker. Doe maar een Cerveza. Ha! Wat wil een mens nu nog meer. Straks weer langzaamaan terug naar de Casa. Beetje luieren. Vanavond maar eens kijken waar we weer gaan eten. Dan kan morgen onze reis naar Trinidad beginnen. Weer een autorit van zo'n 5 uur als alles mee zit.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard en anna:
    18 januari 2023
    Goede reis morgen en geniet van al dat moois
  2. Annemieke:
    18 januari 2023
    Leuk om jullie verhalen te lezen!
  3. Monique:
    Oh Trinidad 🥰 love it
    En dan pas de Suikervallei haha...🙈
    Wat een mooie reis maken jullie lieverds.. wens jullie een veilige rit en lees graag jullie volgende verhaal 😘