Fietsen in Central Park

28 september 2023 - New York City, Verenigde Staten

De weergoden waren ons eindelijk weer goed gezind. De zon was er al op tijd bij. We werden er meteen vrolijk van. Onze laatste hele dag in New York. Morgen gaan we weer richting Nederland. Wat hebben we het leuk gehad. Nog maar even niet aan denken. Op naar restaurant Astro. We hadden zin in pancakes. Marlies zag pumpkin spiced pancakes en ik had zin in pancakes met banaan en walnoot. Het smaakte heerlijk! Na dit stevige ontbijt waren we er klaar voor; fietsen in Central Park. Even zoeken en vragen, maar toen hadden we het adres gevonden waar ik de fietsen had gehuurd. Om de fietsen mee te mogen nemen moest ik mijn rijbewijs achter laten. Nou, dat dacht ik niet! Straks besteld er iemand in New York voor een godsvermogen op mijn naam. Het alternatief was een borg van 100 dollar betalen. Of ik dat contant had. Eeehhhh, nee. Het is onze laatste dag. Ik heb dit niet contant. Wel een creditcard. Na een telefoontje met zijn manager moest ik 115 dollar en 25 cent borg betalen. In twee transacties. Tjonge jonge. Bonnetje bewaren en na het fietsen moesten we ons weer bij hem melden. Prima! Wij op de fiets. Wat een krakjes. 🤣 Het schakelen ging niet te best, er mocht wel wat meer wind in de banden en het zadel zakte onder het fietsen ook naar beneden. We hebben echter genoten. Wat is Central Park toch mooi. Helemaal als de zon schijnt. We hebben van alles bekeken. Bethesda Fountain, Bethesda terrace, het beeld van Alice in Wonderland, Belvedere Castle met de turtle pond en Strawberry Fields. Drie uur lang genieten. Onderweg uiteraard even gestopt voor een heerlijk ijsje. Toen de krakjes maar weer ingeleverd. Die wilden we niet houden ook al kregen we geld toe. Op naar de jongeman om te regelen dat ik mijn borg weer terug kreeg. Voor zover ik nu kan zien is de 100 dollar niet als borg van de kaart gegaan. Enkel de 15 dollar en 25 cent en dit is ook al weer terug gestort. We houden het uiteraard in de gaten. Na het fietsen zijn we naar de Starbucks gegaan en hebben we onder het genot van een kopje koffie met een lichte lunch nog even nagenoten van al het leuks dat we gezien hadden. Daarna nog even een stukje gewandeld in het park. We zagen links en rechts eekhoorntjes. Wat een geinige beestjes. Sommigen waren al druk met het verstoppen van nootjes voor de komende winter. Toen we bijna het park uit waren spotte Marlies nog een rat. Die vonden we toch echt wat minder schattig 🫣. Terug op onze kamer gekeken waar we op onze laatste avond wilden eten. We kwamen beide weer bij Astro uit. We hadden zin in hamburger met patat en laten ze dat daar nou hebben. Het smaakte heerlijk. Nu tevreden en met volle buik weer terug op de kamer. Nog nagenietend van de prachtige vakantie. Morgen gaan we om een uur of één richting het vliegveld. We vliegen om 17.35 uur Amerikaanse tijd weer terug naar Nederland. Vrijdagmorgen om 06.50 uur Nederlandse tijd landen we. Jullie houden dus nog 1 verslag tegoed en dan is echt gedaan.

1. Lisette:
    28 september 2023
    Heb van jullie verhalen genoten.
    Fijne terug reis gewenst 😘
  2. Sandy:
    28 september 2023
    Heerlijk genieten ook voor ons. Goede reis terug en tot gauw.
  3. Ita:
    28 september 2023
    Prachtige verhalen van de belevenissen, van div uitstapjes, het eten, shoppen, ontmoetingen en noem maar op… ik ga ze missen! Dit wordt voor mij weer normaal de krant lezen en geen blog meer van jullie.
    Ik wens jullie een hele fijne laatste dag en een goede vlucht terug naar huis! 😘😘
  4. Gea:
    28 september 2023
    Dank voor de geweldige reisverslagen, ik heb er van genoten. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt en ondanks de regen toch ontzettend veel gezien. Marlies kan een aantal zaken afvinken van haar bucketlist. Ik wens jullie een veilige en goede terugreis
    😘😘
  5. Janneke:
    28 september 2023
    Zo te lezen jullie prima vermaakt. Goede thuisreis en tot later 👋
  6. Gerard en anna:
    28 september 2023
    Geweldig die verhalen goede reis terug
  7. Anneke:
    28 september 2023
    Iedere morgen bij ontbijt lees ik jullie reisverslag, dat wordt afkicken 😥.
    Alvast goede terug reis.😘
  8. Claudia:
    28 september 2023
    Het was weer leuk om een beetje mee te reizen zo op afstand. Alvast een goeie reis naar huis gewenst.
  9. Erik:
    28 september 2023
    Weer geweldig om jullie verhalen te lezen..weer veel meegemaakt en plezier gehad..fijne terugreis ..
  10. Erik:
    28 september 2023
    Zag net de foto's..en idd wat een krakkemikkige fiets...🤪
  11. Monique:
    29 september 2023
    Fijne terugreis gewenst meisjes, ik hoop dat jullie nog eens een keertje terug kunnen 😍
  12. Marga Oolders:
    29 september 2023
    Wat een super trip!!!!! Eentje om in te lijsten! 👍🏻 Goede terugreis!!