De Brooklyn Bridge

26 september 2023 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag was het dan zo ver. Marlies zou eindelijk haar favoriete brug in het echt gaan zien. Ze heeft al jaren een foto van de Brooklyn Bridge in de kamer hangen en het was dan ook haar grootste wens om deze in het echt te zien. Na het ontbijt gingen we met de metro naar York street. Het regende nog steeds ondanks dat ze een paar dagen geleden hadden voorspelt dat het vandaag bijna droog zou zijn. We liepen richting de Brooklyn Bridge en kwamen eerst bij de straat waar je een magnifiek uitzicht hebt op één van de pijlers van de Manhattan Bridge. Wat prachtig om te zien. Daar hebben we uiteraard een mooie foto van gemaakt. Daarna verder richting de Brooklyn Bridge en de trap op naar de wandelpromenade. Zo ineens stonden we op die immense en prachtige brug. Marlies schoot helemaal vol. Ze vond het zo prachtig en kon zich bijna niet voorstellen dat ze toch echt op 'haar' brug stond. Wat ontzettend fijn om dit met haar te kunnen delen. Door de wind konden we de paraplu niet op houden en liepen we met de muts op door de regen. Na verloop van tijd waren we lekker nat geworden, maar dat kon ons niet deren. We vonden het geweldig daar boven op de brug. Ik bleef maar foto's maken. Onderaan de brug opgezocht waar we koffie konden drinken om weer een beetje warm en droog te worden. We kwamen al gauw bij een Starbucks. Daar een lekkere warme Pumpkin Spiced latte gedronken. Daarna ging het richting Chinatown. De straten waren vrolijk versiert met Chinese lampionnen. Nadat we hier een aantal straatjes hadden bekeken zijn we naar Little Italy gegaan. Ook deze straten waren mooi versiert met de Italiaanse driekleur. We hadden zin in een lekkere bord pasta en zijn een leuk Italiaans restaurant naar binnen gegaan. Na onze bestelling moesten we echt heel lang wachten. Vers bereid kost even tijd, zeggen ze, maar ik vermoedde dat dit ergens in Italië werd bereid en dan verscheept naar ons restaurant 😂 Het smaakte heerlijk dus dat maakte een hoop goed. Met een goed gevulde buik en weer opgedroogd zijn we langs de straten van Lower Manhattan naar Soho gelopen. Vervolgens met de metro naar Union Square om het Flatiron building te bekijken. Deze stond helaas op alle drie de hoeken in de steigers. Het blijft echter een prachtig gebouw om te zien. Na zo'n prachtige, maar natte dag, waren we er wel klaar mee. We namen de metro richting het hotel. Onderweg bij een tentje waar ze zoetigheden en eten 'to go' verkopen, een heerlijke muffin uitgekozen en meegenomen. Na een warme douche hebben we die ons goed laten smaken! Morgen staat op het programma het 9/11 Memorial, het Financial district en het vrijheidsbeeld. Het gaat een stuk minder regenen, zeggen ze, dus wie weet blijven we voor de verandering droog.

1. Monique:
    26 september 2023
    Leuke verhalen meisjes, jammer dat het weer niet meezit maar het lijkt jullie niet echt te deren 😘
  2. Jolanda:
    26 september 2023
    Och wat jammer dat het regende. Maar ik lees dat ondanks de regen het een mooie beleefenis was!
  3. Gerard en anna:
    26 september 2023
    Wat jammer van die regen en wat fijn voor Marlies dat haar grote wens in vervulling is gegaan super.Nog veel plezier
  4. Sandy:
    26 september 2023
    Met al die regen voelen jullie vast thuis. Maar ondanks dat echt genieten dus. Zo mooi. Wat een mooie wens, en nog fijner dat het zo geluk is. 😘
  5. Rita:
    😇😇
  6. Kirsten Vegt:
    26 september 2023
    Het 9/11 memorial is zoooo indrukwekkend. Ben benieuwd hoe jullie het ervaren hebben.