En dan zit het er weer op

29 september 2023 - Meppel, Nederland

Vanochtend waren we voor de wekker aan wakker. Heerlijk nog even nagesoest en daarna douchen en de koffer inpakken. We kregen het zowaar allemaal in de koffers. Scheelt dat we lege rolkoffertjes hadden meegenomen 😉 Na een snel ontbijtje in het hotel waren we klaar om uit te checken. Bij de receptie gevraagd om een uitdraai van ons verbruik en de tax (belasting). Zo zijn we een beetje voorbereid wat er nog van de creditcard wordt geplunderd. Daarna met onze koffers richting de metro. We stonden ons net schrap te zetten om de zware koffers de trap af te tillen toen we werden geholpen door twee aardige mannen. Samen was het een makkie om de koffers naar beneden te tillen. Metrokaartjes weer opgeladen en door de poortjes. Daarna moesten we weer een aantal trappen naar beneden. Bij de tweede trap kregen we weer hulp van een aardige meneer. Super! Daarna de metro in en naar de één na laatste stop om over te stappen op de Airtrain. Om met deze trein te reizen konden we onze metrokaartjes weer opwaarderen. De eerste machine pakte de creditkaart niet. De tweede wel, maar lukte het niet om te betalen. Toen mijn gewone bankpas maar gepakt. Wonder boven wonder deed deze het. Bijna de hele vakantie niet mee kunnen betalen en alles met de creditcard gedaan. Nu op de laatste dag slikt dat gekke apparaat de creditkaart niet. Gelukkig zijn we van alle markten thuis. In de Airtrain en op naar terminal 4. We waren super op tijd. Op de borden stond al waar we moesten zijn om onze bagage in te checken. Ik had Marlies en mij al online ingecheckt in het hotel. Dat was dus al geregeld. We werden geholpen door een aardige grondstewardes. Maar goed ook want het waren nogal wat handelingen. Op naar de drop-off. Mijn koffer zat 1 kilo onder het toegestane gewicht en kreeg een label met heavy erop 🤣. Marlies haar koffer was lichter en kon zonder labeltje het vliegtuig in. Nu konden we door naar de paspoortcontrole en security. Na een half uurtje in de rij waren we aan de beurt. Schoenen uit, riem af, tassen, koffers en jassen in de bakken en door het scanapparaat. Marlies mocht er om toe en werd niet gefouilleerd. Ik natuurlijk wel. Daarna alles weer uit de bakken, om en aan en konden we relaxen. We hebben wat te drinken en een muffin gekocht. Wat een joekels. Wij hadden onze lunch gehad. Even nog wat tijd doden met winkeltjes kijken en toen op naar de gate. In het vliegtuig hoorden we dat we er 6 uur en 30 minuten over gaan vliegen. Verwachte aankomst 06.20 uur. Op wat turbulentie bij het opstijgen en landen na, was het een goede vlucht. Ook onze koffers waren er verrassend snel. Daarna de tijd doden tot 9.00 uur want we hadden een dalurenkaartje. Dus eerst maar eens een lekker bakkie koffie en cappuccino. Wat een koopje: €6.65. In New York waren we andere prijzen gewend. We hadden geen vertraging met de trein en we vertrokken dan ook keurig om 09.05 uur naar Groningen. Tot mijn grote verrassing komen we Sigrid, collega van de Graanrepubliek tegen op het perron en zij reist tot aan Zwolle met ons mee. Gezellig kletsen en foto's laten zien. Zo vliegt de tijd wel om. Nu nog het laatste stukje naar Groningen en dan nog met de trein naar Zuidbroek waar ons ontvangstcomité klaar staat om ons op te halen. Wat een geweldige reis en wat een indrukken. Herinneringen voor het leven en we zullen het er ongetwijfeld nog vaak over hebben!

1. Gerard en anna:
    Geweldig
  2. Erik:
    29 september 2023
    Geweldig..fijn om weer thuis te zijn....
  3. Gea:
    29 september 2023
    Prachtige reisverslagen! Welkom in Holland en bijzonder om te lezen dat er in ieder geval twee Nederlanders vinden dat de prijzen meevallen 😘
  4. Nelke Meijer:
    29 september 2023
    Geweldig.. wat hebben jullie genoten.
  5. Ita:
    29 september 2023
    Welkom thuis jullie twee!

Wat heb ik weer enorm genoten van jullie vakantie verhalen, lunchgerechten, wandelingen, coffeeshops, bezichtigingen en de enorme inkopen🤣😂😜kortom genoten! ik ga dit missen en de krant komt weer in beeld. Dank voor jullie mooie verhalen waar ik van mee mocht genieten!🥰
  6. Monique:
    29 september 2023
    Leuk om jullie verslagen te lezen dames, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig thuis zijn 😍
  7. Alma:
    30 september 2023
    Welkom thuis.! Jullie hebben een prachtige tijd gehad in NY zo te lezen. Genoten van jullie reisverslag