Trinidad

21 januari 2023 - Trinidad, Cuba

Vanochtend om 8 uur aan het ontbijt want om 9 uur zouden we opgehaald worden door de gids van Trinidad sightseeing voor een wandeling door de stad en de suikermolenvallei. Alles keurig geboekt en €15,- aanbetaald. Na ruim 45 minuten wachten was er nog niemand. Terwijl ik keurig van hun een mail had ontvangen dat we om 9 uur bij de Casa opgehaald zouden worden. In dezelfde mail stond echter ook dat hun senior rondleider ons de ophaaltijd nog zou bevestigen en dit was niet gebeurd. Ook telefonisch waren ze niet te bereiken. We hebben het maar opgegeven en zijn zelf het oude centrum maar in gegaan. De eigenaresse van de Casa heeft ook nog een poging gedaan om deze organisatie te bellen, maar had de verkeerde te pakken. We hebben toen de eigenaar gevraagd of hij voor morgen een tour kon regelen. Dit was geen enkel probleem. Morgenvroeg om 9 uur worden we opgehaald. Ben benieuwd wat we dan precies gaan doen. Of het alleen maar de stad is of ook nog de Suikermolenvallei. Ergens was ik er ook niet helemaal rouwig om dat het vandaag niet door ging. Ik heb de halve nacht op het toilet gezeten. Iets teveel Cubaans water binnen gekregen, ben ik bang. Geen idee waar het ijsgruis van mijn cocktail van was, maar ik vermoed dus kraanwater. Uiteraard hebben we aan alles gedacht, behalve diarreeremmers. Ook daar bood de eigenaresse van de Casa uitkomst. Zij had nog Imodium, achtergelaten door een Nederlandse toerist. Twee capsules gehad en deze werkten meteen. We dachten bij de Farmacie Internacional wel even een doosje te kunnen kopen. Helaas, dat hadden ze niet. De verpleegkundige vertelde dat ze hier ook niet achter staan. Als dit veroorzaakt wordt door een bacterie moet deze uit het lichaam en niet gestopt door een medicijn. Als ik wilde, kon de dokter mij wel even onderzoeken. Nou, dat vond ik nu ook weer niet nodig. Toevallig stond de beste man er bij en raadde mij aan licht te eten en goed te drinken. De verpleegkundige vroeg nog of we O.R.S. bij ons hadden. Dat dan weer wel! Daar moest ik zeker wat van nemen. Zo werden mijn suikers en zouten weer van aangevuld. Nadat we een poosje door het oude centrum hadden gewandeld en Niko nog bij een tandenloze Cubaan 5 sigaren had gekocht voor €2,50 (wat hebben we een lol gehad!), zijn we in een internetcafé wat gaan eten. Ik heb een groentesoep genomen en Niko een lekkere tosti. Tijdens het eten kakte ik een beetje in. We zijn daarna terug gegaan naar de Casa en na twee paracetamols en wat O.R.S.heb ik een heerlijk dutje gedaan. Toen ik weer wakker werd, voelde ik me al een stuk beter. Daarna nog een cracker en anderhalve Sultana naar binnen gewerkt. Inmiddels is Niko gedoucht en klaar om uit eten te gaan. Ik heb eerlijk gezegd nog niet zo veel trek en ook niet zo veel zin om mee te gaan. Ik zal toch wel wat moeten eten, dus ga uiteraard mee. Dus, hup omkleden en gaan met die banaan. Eens zien waar we vanavond terecht komen. De cocktails laat ik echter maar even voor wat het is. 😁

1. Gerard en anna:
    21 januari 2023
    Beterschap Lies hopelijk knap je gauw weer op
  2. Monique:
    21 januari 2023
    Oh beterschap meisje, dat is mooi balen 😱
    Hopelijk morgen weer fit 😘
  3. Anneke:
    Gatzie beterschap ❤️‍🩹
  4. Annelies:
    21 januari 2023
    Gaat al weer erg goed, gelukkig. Hopelijk blijft het hier bij. 😃
  5. Rita:
    22 januari 2023
    Fijn dat het weer beter gaat.
  6. Janneke:
    22 januari 2023