Sex and the City, High Line & Times Square

3 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag zijn we verder gegaan waar we gisteren gestopt zijn. Zoals ik al schreef zou dit stuk zeer de moeite zijn en dat was het zeker. We begonnen in Christopher Park en Christopher Street. Het decor van de homorellen/opstand in 1969. Hier zijn veel gaybars te vinden. Omdat we voor New Yorkse begrippen erg vroeg waren, was er nog niets open. We stonden nog eens om ons heen te kijken toen we werden aangesproken door een jongeman in een zwart sportbroekje met fluorroze sportbh/topje. Overduidelijk gay. Hij kon het Britse accent nadoen. De wenkbrauwen mooi getatoeëerd en een zwart lijntje om zijn lippen. Toen hij klaar was met zijn (zogenaamde) Britse accent kwam het zielige verhaal. Hij was gisteren getaserd door een agent en was zijn tas en portemonnee kwijtgeraakt. Hij was al dakloos en nu ook dit nog. Of we wat kleingeld hadden zodat hij iets te eten kon kopen. Niko had nog een handvol muntjes in zijn broekzak en dit hebben we hem gegeven. Wie goed doet, goed ontmoet. Opeens kwamen we langs een dierenwinkel met puppy's in de etalage. Het waren ook nog eens twee schattige Franse Bulldogjes die lekker tegen elkaar aan lagen te slapen. Ik smolt! Jij één en ik één riep ik. We zijn maar gauw doorgelopen. In onze ogen is dit zielig omdat wij onze pups in huis op laten groeien voordat ze naar een nieuwe familie gaan, maar in veel landen zie je dierenwinkels zoals deze. Ik vroeg me hardop af wat ze zouden kosten en Niko begon te zingen: how much is that doggie in the window.... Ik moest er hartelijk om lachen. Hij zingt namelijk niet zo vaak en nu ook nog eens zo toepasselijk. Op onze route lag ook het appartement van Carrie Bradshaw uit Sex and the City. Wat een leuke route daar naar toe. Wat een prachtige straten. Zelfs met een regenbui op de kop. Lang leve de poncho's van Scapino. Carrie was helaas niet thuis dus toen maar verder. We troffen haar ook niet bij The Magnolia Bakery waar ze altijd haar cupcakes haalt. Verder dan maar. Op naar het eindpunt van route 2, Chelsea Market. Wat een ontzettend leuke foodhal. Gevestigd in de oude Oreo fabriek. We zijn gegaan voor een lobster roll bij Lobster Place. Tip uit ons boekje over New York. Het was een erg lekker broodje kreeft, maar het koste weer een klein vermogen. Daarna zijn we via de High Line naar 7th Avenue gewandeld. De High Line is een park van 1,3 km. in de lucht. Gecreëerd op de oude treinrails waar vroeger de goederentreinen reden van het meatpacking district. Vanuit het park moesten we eerst schuilen voor weer een flinke regenbui en kwamen we in gesprek met twee Australische broers. Echt super leuk! Toen het weer droog was zijn we dus via 7th Avenue naar Times Square gelopen. Wat een kermis aan reclameborden. Ongelofelijk! Zo ontzettend leuk om te ervaren hoe veelzijdig New York is. Als we dan toch op Times Square zijn wil ik ook even naar de M&M's winkel. Ook hier was ook alles vreselijk duur. 450 gram $15,98. Ik heb er maar even voor bedankt. Mijn M&M's haal ik in Nederland wel weer bij de buurtsuper. Dan smaken ze me toch net even beter. Daarna met de Subway weer terug naar het hotel. Ik had me daar een paar lamme pootjes, niet normaal meer. Niko heeft vier slices pizza gehaald en die hebben we voor de tv op onze hotelkamer opgepeuzeld. Super gezellig. Morgen wordt het weer een stuk beter. Zonnig en ongeveer 27 graden, dus dan willen we sowieso fietsen in het Central Park. Wie weet wat we nog meer gaan beleven. We houden jullie op de hoogte.

1. Margit:
    Zo mooi jullie reisverslag ‘s ochtends vroeg. Koffie erbij en genieten! XXX 🌇
  2. Annelies:
    3 september 2019
    Ik heb ook veel plezier in het schrijven ervan. 😘
  3. Marga Oolders:
    😂👍🏻
  4. Sithonia:
    3 september 2019
    leuk leuk leuk!!!! Ik geniet van je verslagen!!
    Trouwens.... die witte M&M's zijn echt.... maar dan ook echt heerlijk..... had zelf helaas maar een klein zakje gekocht.... misschien maar beter haha
  5. Anneke Wösten:
    4 september 2019
    Wat een diversiteit aan gebouwen, straten gebieden in 1 stad. Bijzonder om met jullie mee te beleven.