New York!

1 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vrijdag 30 aug. 12.55 uur Amerikaanse tijd zijn we geland. Toen kon het lange wachten beginnen. 2 uur lang om precies te zijn. Zigzaggend werden we door de hal geleid om uiteindelijk bij een douanebeambte vingerafdrukken te laten maken en controle van onze paspoorten. Daarna ging het voortvarend. Eerst met de Airtrain en daarna met de Subway waren we na ongeveer anderhalf uur in ons hotel. Na het inchecken naar onze kamer. Deze viel ons niet tegen. Zag er top uit. Even opfrissen en daarna op zoek naar een restaurant om te eten. We zijn beland in een Ierse pub. Voor de eerste avond prima te doen. Om 20.00 uur Amerikaanse tijd (= 02.00 NL tijd) was ik er wel klaar mee. Ik was bekaf. Niko heeft het nog een uurtje langer volgehouden. Voordeel van zo vroeg naar bed is dat je de volgende ochtend ook heel vroeg wakker bent. Om 07.30 stonden we buiten op zoek naar een ontbijt. Dit hebben we gevonden bij het 9/11 Memorial. Daarna in alle rust dit zeer indrukwekkende monument bezocht. Ik was in 2001 al van de kaart en nu bij het zien van de vele namen rolden de tranen weer over mijn wangen. Wat ons het meest raakte waren 3 vrijwilligers die een witte roos in de namen van de jarigen van die dag prikten. De liefde die daar vanaf straalde was zeer ontroerend. Daarna op naar het One World Observatory. Een enorme wolkenkrabber waar we op verdieping 102 een fantastisch uitzicht hadden over heel New York. In 47 seconden was de lift van de begane grond op verdieping 102. Dat voelde ik wel even in mijn oren. We werden afgeleid met een prachtige film. Nadat we het geweldige uitzicht hadden bewonderd gingen we met de Subway naar het beginpunt van onze wandeling. Ik had echter al voor het ontbijt last van mijn maag gekregen en dit ging maar niet over. Het werd steeds beroerder. Na de lunch, voor mij een glaasje water en een soepje, zijn we op zoek gegaan naar een apotheek en hebben daar een pijnstiller gekocht tegen een upset stomach. Daarna helaas terug naar het hotel waar ik het bed ben ingedoken. Niko is vervolgens in zijn eentje op pad gegaan. Als fervent sigarenroker had hij een tip gekregen waar hij goede sigaren kon kopen. Daar aangekomen heeft hij twee mooie exemplaren gekocht. Eén liet hij daar knippen om meteen te roken. Even verderop zag hij een leuk plekje om te roken. Terwijl hij daar zat, kwam er een man aan die vroeg waar hij die sigaar had gekocht. Niko wees hem de zaak waar hij net was geweest. Na een poosje kwam de man terug en gaf Niko een sigaar plus lucifers. Deze moest hij Niko geven van de mannen van de sigarenwinkel voor de goede reclame. Hoe leuk is dat? En ik lag in dromenland.... We hopen dat het morgen beter gaat en we onze route kunnen vervolgen.

1. Gea:
    1 september 2019
    Prachtige foto's! Beterschap Annelies.
    Groetjes Gea
  2. Lisette:
    Mooi foto's
    Hoop dat het al weer wat beter gaat
  3. Marga Oolders:
    1 september 2019
    Balen Lies!! Hopelijk knap het snel op!!
  4. Margit:
    Beterschap kanjer..... ❤️
  5. Annelies:
    1 september 2019
    Dank jullie wel. Het gaat gelukkig al weer een stuk beter. 😘
  6. Kirsten Vegt:
    1 september 2019
    Heerlijk om mee te kijken en op deze manier ook even weer terug te zijn in New York. Ik ben dol op die stad! Beterschap en geniet verder van alle mooie herinneringen die jullie gaan maken.
  7. Anneke Wösten:
    1 september 2019
    Goed dat je gelijk even pas op de plaats heb gemaakt om dan weer volop te kunnen genieten. Beterschap en veel plezier.
  8. Nelke Meijer:
    Mooie foto's lies.