New Orleans

12 september 2019 - New Orleans, Verenigde Staten

Vanochtend tijdens het ontbijt de toespraak van president Trump gekeken in verband met 11 september. Het is vandaag al weer 18 jaar geleden dat Amerika werd aangevallen door Al Qaida. Hij gebruikte ferme taal en bedankte een aantal nabestaanden voor het vrijwilligerswerk wat ze tot nu toe hadden gedaan. Ik vond het wel indrukwekkend. Daarna maar eens begonnen aan onze reis van ruim 600 km. Het ging voortvarend en rond een uur of 4 's middags reden we New Orleans in. We hadden al prachtige meren en moerassen gezien. Het hotel zit in het French Quarter en deze wijk is echt prachtig. Het deed me zelfs een beetje aan Cuba denken. Rond 16.30 waren we bij ons hotel en besloten we spontaan nog een nachtje bij te boeken. Dus in plaats van vrijdag vertrekken, gaan we nu zaterdag verder reizen. We hebben namelijk het idee dat er genoeg te zien en te doen is voor twee dagen. Nadat we onze kamer hadden geïnspecteerd (en deze is in het echt net zo mooi als op de foto) was het tijd om de stad onveilig te maken. We hebben eerst onze kaartjes opgehaald voor de baai en moeras rondvaart. We gaan (hopelijk) krokodillen en andere (enge) beesten zien 😎 Vervolgens ging het richting een restaurant Gumboshop genaamd. Best Gumbo van New Orleans. Gumbo is een soort soep met rijst erin. We werden vriendelijk ontvangen en op aanraden namen we de krokodillenworstjes als voorgerecht. Geen idee of ik er morgen één of meerdere zie, maar dan heb ik er in ieder geval één gegeten. We vonden het wel wat. Niko besloot voor de Jambalaya te gaan. Een prutje van saus met daarin garnalen, worstjes en rivierkreeft, rode bonen en rijst. Ik ging voor een halve gekookte kip in donkere saus en rijst. Cocktail erbij, heerlijk! We hebben heerlijk gegeten en waagden ons daarna aan het nachtleven. Wat ontzettend leuk!! Overal speelden bands, mensen liepen op straat te swingen en overal wilden ze je wel naar binnen hebben. Neonverlichting versierde de straten. Wat een kakofonie aan geluiden. Onvoorstelbaar. De ene band kwam boven de andere uit. Op een gegeven moment werd ik geroepen door een hoogblonde donkere dame. Ze vroeg me of ik van een small dick of big dick hield. Ik schoot in de lach. Wat was dat nu voor vraag? Al gauw kwam ik er achter. Ze had reageerbuisjes met diverse shotjes erin en small en big bepaalde de hoeveelheid reageerbuisjes. Ik liet me uiteraard niet kennen en zei dat ik van een big dick hou 🤭 Ze nam drie reageerbuisjes in haar mond en gebood mij de andere kant in de mond te nemen. Daarna goot ze het goedje in mijn keel en maakte er een pijpbeweging bij. Maar hoe slik je zoiets nu door als je drie van die reageerbuisjes in je mond hebt? De helft stroomde weer uit mijn mond. Zij had inmiddels de reageerbuisjes losgelaten en zei dat ik A moest zeggen. Waarschijnlijk stroomt de boel dan beter naar binnen, maar het mocht al niet meer baten. De helft zat al in mijn t-shirt 🤣 Niko heeft het in alle snelheid niet vast kunnen leggen. Vind ik ook helemaal niet erg. What happens in New Orleans, stays in New Orleans 😁 Dit grapje koste trouwens $24 dus we gaan ook niet in de herhaling. Inmiddels waren we wel aan wat rust voor onze oren toe en een fatsoenlijk drankje. We hadden al snel in een zijstraatje een leuk barretje gevonden. Van de barkeeper kregen we nog goede tips waar we morgenavond muziek kunnen luisteren die wat vriendelijker voor onze trommelvliezen is. Eens kijken of we dit kunnen vinden. Mijn t-shirtje hangt inmiddels, na een spoelbeurt, op een hangertje te drogen. Nu ik nog even onder de douche door en dan lekker slapen. Morgen voor Crocodile Dundee spelen dus dan moet ik wel uitgerust zijn.

1. Gea:
    Hahahaha Niko ziet er stylisch uit. 😁
    Veel plezier vandaag.
  2. Gerard en anna:
    12 september 2019
    Niet te gek daar doen hoor jij aan het goedje en Niko aan de sigaar met ketting ziet er wel bijzonder uit zo veel plezier met de krokodillen
  3. Annelies:
    😂😂😂😂 We zullen ons gedragen hoor. 😘