Nashville en Memphis

10 september 2019 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Had ik jullie al verteld dat een heleboel Amerikaanse dames erg sportief zijn? Ze lopen hier allemaal hard 😉 Groot, klein, dik of dun, de hardloopbroek aan, topje of T-shirt erop en sneakers eronder. Tijdens het winkelen, het werken of op vakantie. Zo ook de grote forse dame met een flinke derriere die vanochtend de ontbijtzaal binnen kwam. Op haar topje had ze in grote gouden letters OMG  staan. Dat dacht ik ook toen ik haar zag.... 🤣 Na het ontbijt was een bezoek aan het Johnny Cash museum gepland. Dit museum ligt midden in het uitgaansgebied en in vergelijking met gisteravond was het nu extreem rustig te noemen. Het museum(pje) was prachtig! Het liet het hele leven van de zanger zien en ik was ervan onder de indruk. Wat heeft die man veel platen gemaakt. Hij heeft hier ook diverse prijzen voor gewonnen. We hebben genoten. Na een pitstop bij Panera, een broodjeszaak, voor havermout to go en een grote beker icetea, ging het richting Memphis. Niko had op 24 km. vanaf het centrum een hotel gevonden met zwembad. Aangezien de temperatuur alleen maar stijgt, is een frisse duik in het zwembad heerlijk. Eerst wilden we dat beruchte Walmart wel eens zien. Zouden we nu ook van die typische Walmart mensen zien waar wel eens complete fotoseries van langskomen op internet? Helaas (of gelukkig) geen slecht geklede mensen gezien. Wel de wapens en munitie die deze winkel verkoopt. Op loopafstand van het schap met de kinderwagens. Erg vreemd om dat zo te zien. Na het inslaan van twee maaltijdsalades, drinken en nog wat om te snacken, gingen we naar ons Hotel; Country Inn. Het zwembad aan de zijkant van het hotel was klein maar zag er aantrekkelijk uit. Na het inchecken de zwemkleding aan en gaan. Er stonden twee ligbedjes in de zon en ik gooide mijn handdoek op één ervan en liep meteen het water in. Opeens hoor ik Niko een kreet slaken. Ik ben gestoken! Hij was net boven zijn knie gestoken door een lange zwarte wesp die nu verwoed rond de rugleuning van het ligbedje vloog wat Niko voor zichzelf had bedacht. Hij had nietsvermoedend zijn handdoek door de achterkant gedrukt en dat vond het beest schijnbaar niet goed. Niko rommelde nog eens met de rugleuning en toen viel er een deel van het nest op de grond. Daarom was de wesp meteen zo fel geweest. Wij zijn toen maar mooi aan de andere kant van het zwembadje gaan liggen. Gelukkig had Niko geen ernstige gevolgen van de beet. Het werd een beetje dik en het brandde, maar verder geen andere vervelende bijwerkingen. De lol was er bij hem echter wel een beetje af. Na het douchen flink wat Nestosyl er op gesmeerd. Verdoofd lekker. Scheelt dat even dat ik op vakantie een wandelende apotheek ben 😄 Nu zitten we te wachten totdat onze droger klaar is. Hebben vanavond in ons hotel de was maar eens gedaan. Kan alles weer netjes in de koffer. Ik hoop dat het zo klaar is want morgenvroeg gaat de wekker wat vroeger dan anders. We moeten om 09.15 uur bij Graceland zijn. Ik heb kaartjes gekocht voor een rondleiding door het huis van Elvis Presley. Ik ben echt zo benieuwd! Ik verheug me er enorm op. Of het aan mijn verwachtingen voldoet lezen jullie morgen. 😘