Miami here we come

16 september 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Na een nacht op een waardeloos bed werden we vanochtend getrakteerd op een grote vogel die voor ons raam stond. Even later kwam er nog een tweede bij. Zeer imposant om te zien. Het haventje was best leuk, maar minder imposant. We hebben ons uitgecheckt en nog even een blik geworpen op het 'ontbijt'. We konden tussen de koekjes en ander gek verpakte zaken niet echt iets van onze gading vinden. We gingen voor een kop koffie en een verpakte apple-pie. Een fabriekskoek met voldoende conserveringsmiddelen om het ding minstens 10 jaar goed te houden. Gauw op weg naar Miami. Het eerste stuk dicht langs de kust gereden langs hotels en resorts. Leuk om te zien. Ondertussen de overgebleven kip van gisteravond opgepeuzeld en nog een maisbroodje. Lang leve de restjes 😄 Nadat we de brug naar St. Petersburg over waren zijn we via Highway 41 naar Miami gereden. We kwamen daarbij dwars door de Everglades heen. Prachtig! Op wat enkele vogels na helaas geen suïcidale krokodil of schildpad gezien. Rond 17.00 uur waren we in ons hotel. De koffers werden voor ons uit de auto gehaald en Valetparking vulde het bonnetje voor de auto in. Bij het inchecken kregen we een glaasje prosecco aangeboden. Geweldig!! Het werd echter nog beter. Aangekomen bij onze kamer viel mij de mond open. OMG!! Absoluut net zo mooi als op de foto's op de website. We kregen uitleg over de airco en een kleine rondleiding wat er allemaal in de kamer aanwezig was. We hebben serieus zelfs een deurbel. Deze kan je uitzetten als je niet gestoord wilt worden 😂 Als we iets nodig hebben, ijsblokken bijvoorbeeld, moeten we de receptie maar bellen, dan word het in orde gemaakt. Willen we een dagje strand dan kunnen we daar bij iemand onze kamersleutel laten zien en onze naam noemen en dan krijgen we een strandbedje en handdoek. Voor het zwembad boven op het dak hoeven we ook niet met handdoeken te slepen. Die zijn daar ook. Ik zag zelfs zonnebrandcrème staan. Niet om het één of ander, maar hier kan ik wel aan wennen. Geen straf om hier nog tot 20 september te zijn 😎 We hebben al een beetje de omgeving verkend en het blijkt dat we om de hoek van Ocean Drive zitten. The place to be om te kijken en bekeken te worden. Het strand waar ik het net over had is South Beach en dat schijnt weer één van de populairste stranden te zijn hier. Hoe heb ik het zo kunnen vinden..... Morgenvroeg gaan we eens lekker uitslapen, een ontbijtje scoren en een duik nemen in het zwembad. Wat er daarna op het programma staat zien we nog wel. Eerst eens bijkomen van alle indrukken van de afgelopen twee weken. Tot zo ver was onze vakantie echt fantastisch. Ik heb het vermoeden dat dit de komende dagen niet zal veranderen.