Laatste dag New York

5 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag was onze laatste volle dag in New York. Er was nog 1 wandelroute die ons leuk leek en dat was de wijk Williamsburg in Brooklyn. Vol goede moed togen we naar de Subway en lieten ons naar Williamsburg brengen. Het laatste stuk over de brug was erg leuk. Het uitzicht was weer super. Aangekomen op het station, leek het of de tijd had stilgestaan maar het verval niet. Volgens het boekje moesten we op Grand Street zijn om te winkelen. Helaas verschillen wij en de auteur van het boekje daarin van mening. Niko dacht dat iedereen heel snel de fiets had gepakt om er vandaan te gaan. 😂 We lieten ons echter niet uit het veld slaan en gingen dapper verder. Behalve de Happy Socks winkel een paar straten verder, waar ik nog 2 paar blitse sokken heb gescoord, werd het er niet echt beter op. Wel nog een prachtige Italiaanse ijssalon gevonden waar we een heerlijk ijsje, nou zeg maar IJS, hebben gekocht. Daarna snel naar de dichtstbijzijnde Subway gelopen om weer richting 'ons' Manhattan te gaan. Daar wilde Niko mij laten zien waar hij was geweest toen ik zaterdag ziek in mijn bedje lag. Uiteraard moest er toen ook weer een sigaar gekocht worden. Eén van de medewerker was druk met het aanbrengen van het buitenblad aan een aantal sigaren. In tegenstelling tot in Cuba werd de achterkant van de sigaar hier niet dichtgeplakt door er aan te likken, maar keurig met water. We vervolgden onze weg over 6th Avenue en kwamen langs een grote Victoria's Secret store. We zagen leuke lingerie en Niko vroeg of ik naar binnen wilde. Heb jij die Victoria's Angels wel eens gezien? Die passen drie keer in mij. Hier vind ik geen setje hoor, reageerde ik. Ik liet me toch door hem overhalen om even binnen te kijken. We waren nog geen drie minuten binnen of daar kwam ze aan; Shakira. Een mooie donkere volle dame. Of ze ons kon helpen. No, just looking... Daar nam ze geen genoegen mee. Wat voor stijl BH ik leuk vond en dat ik altijd mocht proberen. Toen toch maar eens gevraagd of ze voor mij ook setjes hadden en wat dat dan kost. Ja, je bent Nederlander of niet 😁. Ik werd ter plekke opgemeten en ja hoor, ook voor mij hadden ze meer dan voldoende. Als ik wilde zou ze mij naar boven brengen naar haar collega's waar ik diverse pasmodellen mocht uitproberen. Als er een favoriet tussen zat zouden haar collega's haar weer oproepen en liet zij mij de BH's zien waar ik dan uit kon kiezen. Nou vooruit, waarom niet. Ik wilde dat wel eens meemaken. Er werd een kaartje gepakt waar ze mijn naam op schreef en mijn maat. Het passen ging erg goed. De dames hadden er verstand van en waren eerlijk. Dus een favoriet uitgezocht en dat werd op mijn kaartje geschreven. Vervolgens werd Shakira opgeroepen. Als eerste liet ze mij de gladde BH's zien. Die vond ik wel wat saai. Vervolgens naar de modellen waar meer kant aan zat. Daar werd ik wel blij van. Toen ze eenmaal door had waar ik van hou, kwam ze met meer opties. Bijpassende broekjes erbij en weer het pashokje in. Niko moest op gepaste afstand blijven. De dames bij de hokjes hielpen mij en dat mocht Niko niet doen. Geweldig! Toen ik klaar was met passen en mijn keuze had gemaakt liet Shakira mij nog een lekkere parfum ruiken. Deze rook redelijk zoet en toen we dat zeiden toverde ze een ander flesje uit haar heuptasje. Bombshell bleek deze geur te heten. Het rook erg lekker. Dat zeiden we ook tegen haar en dus werden we, zonder te vragen of ik het überhaupt wilde kopen, meegetroond naar het schap met dit luchtje. "Come girl", zei ze streng. Wij braaf achter haar aan. Ze had een set met de eau de parfum, bodybutter en lotion in een leuke toilettas. De lotion zou ze echter omruilen voor een bodymist. Dat was namelijk een leukere combi. Ze liet me nog even de bodybutter proberen en zei tegen Niko dat hij me moest insmeren voordat ik mijn lingerie zou aantrekken. Aan goede ideeën geen gebrek, die Shakira 😉 Voordat ik ja of nee kon zeggen had zij de boel al omgeruild en uit het schap gehaald. Ze wachtte mijn reactie amper af en liep al weer naar de kassa. "Come girl" ging het nog een keer. Ik kon haar voortvarendheid wel waarderen en de parfum rook echt lekker dus ik ging er voor. Ik kwam weer dubbel van het lachen uit de winkel. Wat weer een belevenis! En nooit geweten dat ik een Victoria's Angel ben 😄

1. Margit:
    5 september 2019
    Ik wist al langer dat jij een “Angel” bent!
    Nu weet jij het gelukkig ook. Gisteren zei ik al, ik wil naar NY... nu zeg ik: ik MOET naar NY! Ik wil ook naar Shakira! 👙
  2. Ita:
    5 september 2019
    Genoten van jullie verhaal!!
    Naast dat je een diva bent ben je ook nog een Angel!
    Ze hebben er wel kijk op Lies😀
  3. Gerard en anna:
    5 september 2019
    Wat geweldig Lies ja het was natuurlijk wel even wat anders dan in ons Landje bij ons gaat het er nog al saai aan toe veel plezier met de nieuwe aanwinst
  4. Jolanda:
    5 september 2019
    Geweldig!!! Genoten van je verhaal, zie het zo voor me! Een echte engel dus😉
  5. Annelies van Es:
    5 september 2019
    Prachtig jullie verhalen. Ik geniet ervan.