Laatste dag New Orleans

14 september 2019 - New Orleans, Verenigde Staten

Vandaag heerlijk uitgeslapen en een laat ontbijt gegeten bij The Ruby Slipper Café. Wat een lekker ontbijt hebben we daar gehad. Dat het daar goed eten is wisten meer mensen, dus bij aankomst moesten we 20 tot 30 minuten wachten voordat er een tafeltje voor ons vrij was. Het was echter het wachten meer dan waard. We hadden bedacht dat we vandaag naar Cemetery Lafayette wilden. De nummer 1 begraafplaats in New Orleans die ook regelmatig in series en films voorkomt. Deze begraafplaats ligt in het Gardendistrict en om daar te komen moesten we met de Streetcar. Eehhh, streetcar? Oohh, de trolly! Aangekomen bij de opstapplaats bleek de Streetcar het eerste stuk niet te rijden wegens wegopbrekingen. Er werden bussen ingezet. Daar kwamen we pas achter na geruime tijd wachten. Gelukkig waren we niet de enige en hebben de tijd gedood door gezellig te kletsen met de andere wachtenden. Ze horen meteen dat je geen Amerikaan bent en willen weten waar je vandaan komt en wat je hier doet. Super leuk. Na de opbreking konden we van de bus overstappen op de Streetcar. Het was inmiddels bloedheet, maar gelukkig had de bus airco en de Streetcar arko (alle ramen kunnen open). Eindelijk waren we dan op ons eindpunt. Nog een stukje lopen en toen stonden we dus voor een dicht hek. Wegens werkzaamheden was de begraafplaats gesloten. Alleen mensen die er familie hadden liggen mochten naar binnen. Nou, daar stonden we dan, bijna anderhalf uur verder na ons ontbijt met het zweet op de kop en op nog andere niet nader te noemen plekken, voor een gesloten hek. 😢 We waren best een beetje flauw. Zes blokken verder was een begraafplaats die de nummer 2 van New Orleans was, vertelde de man die het hek beheerde. Nu wil ik best wandelen, maar als de mussen dood van het dak vallen, ga ik echt geen 6 blokken lopen. Dus maar weer terug met de Streetcar en bus. In Canalstreet zijn we de Starbucks ingeschoten. Eerst bijkomen in de heerlijk koele zaak. Niko een koffie en ik een koud sapje. We hebben samen gekeken hoeveel dagen we nog hebben en hoe we die gaan verdelen tussen Tampa (of omgeving) en Miami. We zijn ingelopen op ons reisschema en kunnen in beide plaatsen wat langer blijven dan eerst gepland. We zijn druk op zoek naar een overnachtingsplek, maar kunnen het nog niet naar de zin vinden. Ik wil graag een huisje op het strand en Niko een hotelkamer. We gaan er vast en zeker wel uitkomen. Morgen eerst maar eens de lange reis richting Tampa beginnen. Ruim 1000 km. We gaan ook weer naar een andere tijdzone dus tijdens de reis schiet de klok ook nog een uur naar voren. We vertrekken dus vroeg en zien wel of we het redden. Morgen lezen jullie dus of we op onze eindbestemming zijn aangekomen en zo ja, waar we dan precies overnachten. Strandhuis of hotelkamer.... 😁