Allerlaatste dag vakantie

3 februari 2023 - Carbonera, Cuba

En dan is nu toch echt de allerlaatste dag van de vakantie aangebroken. Na een goede nachtrust en een goed ontbijt is het tijd om de koffers weer in te pakken en te zorgen dat deze weer maximaal 20 kilo wegen. De rest moet in de handbagage. Voordat we deze puzzel gaan leggen, eerst nog even naar de Etecsa om mijn verslag van gisteren te posten. Omdat we nu nog genoeg Pesos hebben om stuk te slaan, nemen we de paardentaxi. Uiteraard probeert ook deze beste man weer zo veel mogelijk te verdienen aan ons toeristen. Na wat onderhandelen en op de kaart laten zien waar we heen willen, kunnen we voor 600 Pesos instappen. Bij de Etecsa alle mailtjes, appjes en Facebookberichten weer binnen gehaald. Niko plaatst de foto's op Facebook en ik post mijn reisverslag. Na een poosje zijn we er klaar mee. We wandelen naar de overkant en bestellen ons een piña colada. Het is tenslotte al 11.00 uur. Vervolgens hebben we bij Café Fortuna, waar ik eergisteren nog heb geholpen in de bediening, een lekker kopje koffie besteld. Zo zoetjes aan gaan we weer richting Casa. Dan begint het inpakken van de koffers. Het gaat verbazend goed. We zitten keurig binnen de max. We laten twee dozen paracetamol en een halve doos ibuprofen achter. Die kunnen ze in Cuba erg goed gebruiken. Daar is namelijk erg moeilijk aan te komen. Wij kopen bij thuiskomst wel weer een nieuwe voorraad. Dan is het tijd om aan tafel te gaan. Wat hebben wij lekker gegeten. We begonnen met een zwarte bonen soep met grote croutons erin. Daarna kwam het lamsvlees met paprika en rode ui en gebakken banaantjes erbij. Ook nog witte rijst met zwarte bonen en een salade van sla in plaats van kool. Als toetje hadden we een uitgeholde guava met daarin stukjes (harde) kaas overgoten met maple siroop. Glaasje sap erbij en koffie en thee na. Wat een koningsmaal. Het was maar goed dat ik gisteren gezegd had om om 13.00 uur aan tafel te gaan want om 14.00 uur stond de taxi al voor de deur. Ik zat nog aan mijn kopje thee en we moesten ons nog omkleden. De lange broek weer aan. De taxichauffeur had nog wel even tijd en zou met 15 minuten terug zijn. Toen waren we klaar. Afscheid genomen van de eigenaresse van de Casa en haar personeel en hup de taxi in. Nu zijn we ingecheckt en door de douane en zitten we, op het vliegveld van Varadero, te wachten op ons vliegtuig. Deze heeft vertraging. Dus vliegen we niet om 18.05 uur terug maar 18.40 uur. Hopelijk niet nog meer vertraging. We gaan het zien. En zo komt er ineens een einde aan onze fantastische reis door Cuba en mijn reisverslagen. Dit is de laatste. Vanaf nu moeten jullie je in de ochtend weer met andere berichten vermaken. Wees echter gerust, in de toekomst komt er zeker weer een verre reis en houd ik jullie met alle plezier weer op de hoogte. ❤️

1. Anneke:
    👌🏻❤️
  2. Marielle:
    4 februari 2023
    Dankjewel voor de mooie verslagen . Echt genoten. Hoop dat de overgang van de temperatuur een beetje meevalt. Op naar het volgende avontuur 🤗
  3. Monique:
    4 februari 2023
    Als jullie dit lezen is de reis weer achter de rug helaas. Dank voor jullie reisverslagen, in heb genoten iedere ochtend voor het werk aan 🥰
    Het is lekker fris hier 🙃 hoop dat dat niet echt een afknapper is na dat mooie weer en lekkere temperaturen. Tot snel❤️
  4. Janneke:
    Welcome home 🌺
  5. Gerard en anna:
    4 februari 2023
    We hebben genoten van jullie verhalen
  6. Annelies van Es:
    4 februari 2023
    Ik heb je berichten met plezier gelezen. Zo kon ik Cuba ook een beetje ervaren.
    Bedankt dat ik mee mocht kijken.
  7. Annelies:
    Wat leuk!! Graag gedaan.
  8. Ita:
    5 februari 2023
    Echt genoten van jullie belevenissen en verhalen!
    Tot gauw lieverds😘😘😘